lørdag 11. oktober 2008

Idas dans

Jeg begynte for en liten stund siden å lese en bok som het Idas dans, skrevet av Idas mor Gunnhild Corwin. Boken handler om en 18 år gammel jentes tøffe og brutale kamp mot Leukemi - om mor/datter forholdet, kjæresten og ikke minst selve sykdommen. Men hver gang jeg satte meg for å lese i den, ble jeg avbrutt av ett eller annet(det er vel slik det er å være småbarnsmor). Men i dag begynte jeg på nytt, og den ble lest fra perm til perm. Jeg har lest utrolig mange bøker i mitt liv, men sjelden har en bok rørt meg så til de grader. Jeg gråt, gråt, gråt, og gråt. Når siste side var ferdig lest, var ansiktet og genseren tårevått, nesen tett, og øynene såre. En helt fantastisk bok, som gir deg frysninger, mange tårer, og takknemlighet for at du egentlig har det veldig bra. Skal du bare lese en bok i år, så er det denne - den griper så vannvittig langt inn i hjerteroten, og får deg til å være takknemlig for at de fleste dagene er bra. Og det kan vel de fleste av oss trenge noen ganger, når livet og hverdagen føles litt tøff, og vanskelig. Ha en fin natt alle sammen, og send noen varme tanker til de du er glad i. Nattaklem fra Villemo




bildet er fra nordli.no

4 kommentarer:

Støv på hjernen. sa...

Ja, ikke sant men det er nesten feil å skrive at den er fin vøttø... uff tenk for et liv til ei 18 år gammel vakker jente. -den er stor den boken der altså. Klemzi.

... 4 på toppen sa...

Dette er boken over alle bøker. Jeg får ikke sagt hva som rørte seg i hjernen min den gang jeg leste denne. Miniputt var nyfødt, med andre ord var hormonene mine høyt og lavt. Jeg leste, gråt, lo og tittet på det lille nurket som lå til puppen. Stakkars, han lå til puppen i to døgn. Måtte jo bli ferdig med boken. Jeg kommer alltid til å huske denne boken.

Klem

Kristin sa...

Jeg skriver under på dette jeg også, den er helt utrolig! Tenkt at en mamma lar oss få ta del i dette i ettertid, en bok alle burde lese. Fikk nesten lyst til å lese den igjen jeg..

villemo sa...

Den er liksom fin, og vond på samme tid...