tirsdag 4. august 2009

En bok er ferdig lest..


Alexis Fieldings mor, Sofia, har aldri fortalt noe om bakgrunnen sin. Alt hun vil si er at hun vokste opp i en landsby på Kreta før hun flyttet til London. Da Alexis bestemmer seg for å dra til Kreta, gir imidlertid Sofia henne et brev som hun ber henne overlevere til ei gammel venninne. Da hun ankommer landsbyen Pláka, oppdager Alexis at den ligger et steinkast fra den forlatte øya Spinalonga, ei øy som tidligere var bebodd av spedalske. Når hun møter Sofias venninne, Fortini, får hun høre historia om oldemora Eleni og døtrene hennes, og en familie som var hjemsøkt av tragedier, kriger og lidenskap.
Denne vakre fortellingen, fra den herlige øya Kreta, får meg til å savne alt som har med Hellas å gjøre. Varmen fra solen, fra sanden og ikke minst fra menneskene. Den herlige maten,Tzatziki, Souvlaki, Gresk salat etc...
Kryp opp i sofaen, ta pleddet godt rundt deg - og la deg lede inn i en spennende verden for noen timer.. du vil ikke angre..

6 kommentarer:

Fru Lindstad (tidl.Lindmussen) sa...

ÅÅÅ den er flott....Jeg holder på med Hjemkomsten - den er også kjempe fin!

Frk .Fischer sa...

ÅÅ så spenneden den kjøpe jeg for litt siden ,men har ikke fått begynt..ekke så lett med to små å få lest og når jeg først skal sette i gang...sovner jeg..hi hi..Men NÅ skal jeg!!!

... 4 på toppen sa...

Jeg fikk den til bursdagen min (ja, i desember 2008). Etter din anbefaling er denne nå neste på listen. Jeg er jo også utrolig glad i Kreta/Hellas, så denne må jo passe meg ypperlig.

Gleder meg og takk for anbefalingen.

Klem

Frk .Fischer sa...

Å jo skal prøve å få begynt på boka i helga..Dressen er mørke blå og st 86. 400kr for da den er kjøpt sein på vinter etter mini fikk sin første stjålet i bh...

Frk .Fischer sa...

Den er godt ...Send meg en mail :Line.fischer@apotek1.no ang når du vil vi skal møtes!

Frk .Fischer sa...

Du kan godt maile meg på denne etter 16..kommer ikke inn på jobb mailen fra datan hjemme..linefischer@yahoo.com